هوش مصنوعی چگونه مراقبت از بیمار را متحول کرد؟(بخش دوم)

تعامل و تجربه بیمار برای مراقبت های بهداشتی مدرن انسان محور، بسیار مهم است. هوش مصنوعی راه های جدیدی را برای تقویت این جنبه ها بررسی کرده است.

هوش مصنوعی چگونه مراقبت از بیمار را متحول کرد؟

در ادامه سری مقالات کاربرد هوش مصنوعی در تحول و بهبود مراقبت های پزشکی در این بخش به افزایش تعامل و تجربه بیمار و همچنین بهبود عملیات و گردش کار مراقبت های بهداشتی پرداخته می شود.

افزایش تعامل و تجربه بیمار

تعامل و تجربه بیمار برای مراقبت های بهداشتی مدرن انسان محور، بسیار مهم است. هوش مصنوعی راه های جدیدی را برای تقویت این جنبه ها بررسی کرده است.

تعامل بیمار برای مراقبت های بهداشتی مدرن انسان محور
تعامل بیمار برای مراقبت های بهداشتی مدرن انسان محور

دستیاران پرستاری مجازی و چت بات ها

1.     دسترسی 24/7 (به صورت 24 ساعته در 7 روز هفته) به اطلاعات مراقبت های بهداشتی

دستیاران پرستاری مجازی و چت بات ها سطح جدیدی از دسترسی را به بیماران ارائه می دهند. آنها می توانند در هر زمان پاسخ های فوری به سوالات بیمار ارائه دهند. چنین در دسترس بودن به صورت ثابت می تواند اضطراب بیماران را در هنگام انتظار کاهش دهد.

2. پرس و جوهای معمولی

پرس و جوهای معمول بخش بزرگی از وقت پرسنل بالینی را مصرف می کند. چت ربات های مجهز به هوش مصنوعی و دستیاران پرستاری مجازی می توانند به متخصصان مراقبت های بهداشتی کمک کنند تا بر مراقبت های پیچیده تر از بیمار تمرکز کنند. این روش همچنین می تواند کارایی عملیات مراقبت های بهداشتی را بهبود بخشد.

دستیار مجازی و چت بات ها
دستیار مجازی و چت بات ها

تعامل شخصی با بیمار

1.     گزینه های درمانی مناسب

     هوش مصنوعی می‌تواند گزینه‌های درمانی مناسبی را برای هر بیمار فراهم کند، زیرا می‌تواند به سرعت حجم وسیعی از داده‌ها را تجزیه و تحلیل کند. تاریخچه پزشکی، داده های ژنتیکی و همچنین سبک زندگی فرد را اندازه گیری می کند و سپس برنامه های درمانی شخصی سازی می کند.

2. تعاملات به کمک هوش مصنوعی

ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی و بیماران باید برای تصمیم گیری آگاهانه در مورد گزینه های درمانی با یکدیگر همکاری کنند. تعاملات به کمک هوش مصنوعی می تواند این فرآیند را پیش ببرد. هوش مصنوعی اطلاعات مرتبط، نتایج بالقوه، و همچنین خطرات و مزایای طرح‌های درمانی مختلف را به بیماران ارائه می‌دهد.

دستیار مجازی
دستیار مجازی

 

بهبود عملیات و گردش کار مراقبت های بهداشتی

برای ارائه مراقبت از بیمار با کیفیت بالا، عملیات مراقبت های بهداشتی موثر و گردش کار مهم هستند. فناوری‌های هوش مصنوعی این فرآیندها را ساده می‌کنند تا تجربیات بیمار را بهبود بخشد.

ساده سازی وظایف اداری

1. خودکارسازی کاغذبازی و ثبت سوابق

سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی سنتی با کاغذبازی و ثبت سوابق دستی از بین رفته‌اند. ابزارهای اتوماسیون مبتنی بر هوش مصنوعی می توانند سوابق پزشکی را دیجیتالی کرده و فرآیندهای اداری را ساده کنند. این نه تنها زمان ورود داده ها را قطع می کند، بلکه خطر خطای انسانی را نیز به حداقل می رساند.

2. فرآیندهای کدگذاری و صورتحساب به کمک هوش مصنوعی

الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌توانند اسناد بالینی را برای تخصیص کدهای صحیح تجزیه و تحلیل کنند و از انطباق با استانداردهای صورت‌حساب اطمینان حاصل کنند. این همچنین به سازمان های مراقبت های بهداشتی کمک می کند تا از اشتباهات پرهزینه و تاخیر در بازپرداخت جلوگیری کنند.

کشف و پیشگیری از تقلب

سیستم‌های هوش مصنوعی که در بررسی مقادیر زیادی از مجموعه داده‌ها خوب هستند، ادعاهای بیمه را با پس‌زمینه‌ای از داده‌های تاریخی و طرح‌های کلاهبرداری شناخته شده تجزیه و تحلیل می‌کنند. پس از آن، آنها می توانند ادعاهای مشکوک را برای بررسی بیشتر علامت گذاری کنند. از آنجایی که فناوری‌های هوش مصنوعی می‌توانند به طور موثر تقلب را شناسایی و از آن جلوگیری کنند، می‌توانند بار مالی بیماران و سیستم مراقبت بهداشتی کلی را کاهش دهند.

کشف و پیشگیری از تقلب
کشف و پیشگیری از تقلب

مرکز داده‌ها (ویترین)

مرکز داده‌ها

با کاوش در مجموعه‌ای گسترده از داده‌ها، پروژه‌ها و تحقیقات خود را ارتقاء دهید.

پلتفرم بینایی ماشین بینااکسپرتز

ورود به برنامه ثبت نام در برنامه